Bijna weer in Nederland - Reisverslag uit Sintang, Indonesië van Jean Kern - WaarBenJij.nu Bijna weer in Nederland - Reisverslag uit Sintang, Indonesië van Jean Kern - WaarBenJij.nu

Bijna weer in Nederland

Door: orangutanoutreachnederland

Blijf op de hoogte en volg Jean

17 Juli 2012 | Indonesië, Sintang

Hoi allemaal,

De afgelopen 3,5 week heb ik met twee groepen Limburgse middelbare scholieren door Indonesië gereisd: via Bogor, Bandung en Yogjakarta naar Sintang en natuurlijk Tembak.
De eerste groep is alweer thuis en de tweede groep is nu onderweg naar Nederland.
De groepen hebben geweldige ervaringen opgedaan en zijn enthousiast over Indonesië en de vriendelijke mensen overal.
Allebei de reizen zijn zo'n beetje vlekkeloos verlopen !
Vooral de rit door de enorme oliepalmplantage, vooraleer Tembak te bereiken, heeft veel indruk gemaakt. Nu kon men met eigen ogen zien welke enorme schade de plantages aanrichten.

Ik zit nu in een luxe hotel in Jakarta en vlieg woensdagavond laat naar Nederland. Ik mis Tembak nu al heel erg en kan niet wachten om er in september naar terug te keren.
Het comfort in het hotel, de enorm luxueuze mall ernaast wegen allebei niet op tegen het gevoel dat ik heb als ik in Tembak ben.
Ik ben een product van de westerse maatschappij, dus in de mall heb ik ook steeds de behoefte om dingen te kopen. Als ik in Tembak ben heb ik dat gevoel helemaal niet en ben gelukkig met de natuur en de mensen om me heen.

Tembak heeft trouwens van Global Exploration een aantal zaken gekregen:
elektriciteit voor de hele basisschool
een waterput voor schoon drinkwater voor de basisschool
een desktopcomputer met monitor en speakers, een projector met scherm, een printer en een generator voor de middelbare school.
Er is nog genoeg geld over, dus een computer met toebehoren voor de basisschool zit er ook nog in +een nieuw fototoestel waarmee de kinderen hun eigen leven kunnen fotograferen.

Pater Jacques komt ook naar Nederland en we gaan proberen een aantal activiteiten te organiseren om geld bij elkaar te sprokkelen voor de projecten in Sintang.

NOTEER ALVAST: ZONDAG 16 SEPTEMBER ONZE JAARLIJKSE OONL DAG OP APENHEUL.
Meer info is the volgen via de website !

Hartelijke groeten en tot gauw in Nederland en wie weet zien we elkaar zondag 16 september (of eerder natuurlijk).

  • 17 Juli 2012 - 04:44

    Reginald Jacqueline:

    Hoi Jean. Wij zijn ook net terug van vakantie. Heerlijk om weer van je te horen. Geweldig dat Glob.X. zoveel voor de scholen heeft gegeven. Jij zult Tembak even moeten missen maar wij hebben jou gemist en kijken uit naar je bezoek en verhalen. We zullen snel eens gezellig samen eten en er eentje op drinken. Dikke knuffel uit Eijsden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jean

Een maand lang in Indonesië: Bogor - Sintang - Tembak - Ensaid Panjang -Tomohon. Alles in het kader van de orang-oetans en de lokale Dayaks in Kalimantan die beiden slachtoffer zijn van de grootschalige ontbossing !

Actief sinds 29 Nov. 2011
Verslag gelezen: 4786
Totaal aantal bezoekers 32434

Voorgaande reizen:

21 Januari 2012 - 20 Juli 2012

Sintang (West-Kalimantan)

Landen bezocht: