Regentijd - Reisverslag uit Sintang, Indonesië van Jean Kern - WaarBenJij.nu Regentijd - Reisverslag uit Sintang, Indonesië van Jean Kern - WaarBenJij.nu

Regentijd

Door: orangutanoutreachnederland

Blijf op de hoogte en volg Jean

02 Maart 2012 | Indonesië, Sintang

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijd geleden ! Ik zit nu achter de computer van de pater, want internet ligt er al 3 dagen uit en hij heeft een toggl (die ik dinsdag ook hoop te krijgen, ben ik minder afhankelijk).
Ik plaats nu een aantal foto's bij dit stukje, zodat jullie weer in beelden kunnen zien wat ik zoal meemaak. Heb nog steeds geen heimwee, wel af en toe een gezonde drang om lekker te gaan eten in Holset of goede vrienden te ontmoeten.
De komende week wordt spannend. Hoog bezoek uit Jakarta ! Daarna hopelijk goed nieuws. Dat hebben we ook wel nodig, want op een bepaalde facebook pagina wordt Willie Smits en het hele DeforestAction project afgemaakt tot op de grond. Ik wist niet dat mensen tot zoveel haat in staat waren. Maar wij gaan gewoon door hoor, daarvoor is het werk te belangrijk en staat er veel te veel op het spel voor de orangutans en de Dayaks.
PS Vind het toch leuk als mensen een reactie achterlaten, ook als 't maar kort is !
Hartelijke groeten en veel kijkplezier !

  • 02 Maart 2012 - 09:37

    Jean Kern:

    Het stuk heet Regentijd, omdat die nu ook echt bezig is. Het regent iedere dag en vorige week zaterdag werd ik opgehaald om voor de 1ste keer zelf met de motor (Honda Spacy, automaat, 110 cc) naar Tembak te rijden. Vooral het laatste stuk is moeilijk: over de rivier op een vlot (nieuwe brug in de maak) en dan heuvel op en heuvel af, soms vrij steil en glibberig. Naar boven toe moet je wel vaart maken anders haal je 't niet. Het ging goed, maar ik heb toch wel een paar angstige momenten moeten doorstaan. Maar ja, het maakt me wel wat onafhankelijker, alhowel men vindt dat ik nooit alleen moet gaan !
    Terwijl ik naar Tembak ging, zijn de pater, Dwi en pak Kirdie naar Serawai gegaan met een speedboot, 8 uur heen en stroomafwaarts 6 uur terug). De mensen zijn zich aan het organiseren daar om suikerpalmen te planten, terwijl de dorpshoofdenn al omgekocht zijn door de palmoliebedrijven ! De pastoor aldaar helpt de mensen en ze hebben van ons al zaden gekregen. Het was heel belangrijk dat pater Jacques zich daar liet zien en met de mensen gesproken heeft.

  • 02 Maart 2012 - 09:38

    Gonny:

    Makkelijk, zo'n thuiskapper! Mooie foto's weer. Je hebt overal negatievelingen. Zonde van de energie!

    Groetjes,

    Gonny

  • 02 Maart 2012 - 09:58

    Harriette Tiebosch:

    Goed, weer wat te horen!! Niet opgeven hoor Jean!! Ik hoop nog eens alle projecten te bezoeken en mooie overweldigende natuur te zien (behouden of opnieuw aangeplant door jullie). Dat is mijn grote droom. Hier begint sinds gisteren de lente, de vogels fluiten, de kikkers en padden komen te voorschijn, je voelt en ruikt het overal. I love it. Don't give up :)

  • 02 Maart 2012 - 14:05

    Carolien C.:

    Hoi Jean!
    Leuk zo’n eigen motor, wel een uitdaging in de regentijd dus!
    Mooie foto's weer!
    Ik heb het afgelopen week ook gevolgd op de Borneo3D site en hun facebookpagina.. met die mensen valt niet te praten, ze zijn al zó bevooroordeeld. Respect voor jullie in Sintang en het DeforestAction team, voor jullie harde werk en positieve instelling!
    Succes komende week en ik ben al benieuwd naar het nieuws!
    Groetjes,
    Carolien

  • 04 Maart 2012 - 00:05

    Monique:

    Hoi Jean, okay ik zal hier eens een berichtje plaatsen. Ik had ook helemaal niet verwacht dat je heimwee zou hebben. Je hebt het zoals altijd druk druk druk. Wat kun toch mooie foto's maken! En jij laat die ukkies met dat toestel spelen, o o als dat maar goed gaat. Kun je trouwens geen flesje tuak meebrengen, begin echt nieuwsgierig te worden hoe dat smaakt! LOL. Grapje, een glaasje rosé is ook lekker. O ja, de lente is begonnen !!!!!! Yahoo.
    Knuf en groetjes Monique

  • 05 Maart 2012 - 13:19

    Irene:

    hoi hoi
    even een berichtje van het gaia park de kleine mop ben even de naam kwijt is overleden zijn moeder draagt hem nog dus ze kunnen nog niet zeggen waar hij aan is overleden, vervelend hoor je bent wel al een paar kilo kwijt zie ik hahahhaahhaahah hier is alles rustig ik ga een keer per week even naar je hotel kijken hahahha ook daar is alles in orde groetjes irene

  • 05 Maart 2012 - 17:59

    Yvette:

    Het werk wat jullie doen is zo belangrijk, ik heb het zelf met eigen ogen mogen zien! Laat de rest maar gaan, negatieve mensen zullen er helaas altijd zijn. Blijf doen waar jullie mee bezig zijn, want zolang jullie dat doen, is er hoop! Ik blijf OONL en DeforestACTION natuurlijk steunen! Veel liefs..

  • 06 Maart 2012 - 07:53

    Hanneke Kuiken:

    Hoi Jean.

    Kan me voorstellen dat je geen heimwee hebt, zou ik ook niet hebben! Heb een paar weken niet op internet gekunt( ben nu nog in Zuid Afrika voor eebn dag of 10 en heb een 2 weken studietrip achter de rug) en nooit gedacht dat dat zou lekker zou zijn, kun je ook al die rotdingen niet lezen die er gezegd worden, geeft veel rust in je hoofd! Jullie zijn goed bezig en daar moet je je aan vast houden, roddel en achterklap zal er altijd blijven, niks van aan trekken!
    Tot horens!

    Grtzzz
    Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jean

Een maand lang in Indonesië: Bogor - Sintang - Tembak - Ensaid Panjang -Tomohon. Alles in het kader van de orang-oetans en de lokale Dayaks in Kalimantan die beiden slachtoffer zijn van de grootschalige ontbossing !

Actief sinds 29 Nov. 2011
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 32442

Voorgaande reizen:

21 Januari 2012 - 20 Juli 2012

Sintang (West-Kalimantan)

Landen bezocht: