Jakarta - Reisverslag uit Sintang, Indonesië van Jean Kern - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Sintang, Indonesië van Jean Kern - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: orangutanoutreachnederland

Blijf op de hoogte en volg Jean

08 Maart 2012 | Indonesië, Sintang

Hoi allemaal,

Ben gisteren zo'n 8 uur onderweg geweest om van Sintang naar Pamulang te gaan (in de buurt van Bogor/Jakarta). Ik blijf hier een paar dagen bij mijn goede vriend Koes, om samen het programma van Global Exploration 2012 verder samen te stellen en naar de begroting te kijken. Ook bezoeken we morgen een lagere school die hulp kan gebruiken omdat een aantal lokalen op instorten staan en het speelveld bij iedere regenbui onder water komt te staan.
Zaterdag naar Bandung om daar het project te bekijken en te bespreken.
Koes moet ook het hoofd boven water proberen te houden en is begonnen met het bakken van kleine appeltaartjes voor de verkoop. Heb er net een geproefd ! Heerlijk, doet me denken aan de appeltaarten van mijn moeder.
Hij heeft morgen een bestelling van 200, dus de hele familie is flink aan het werk.
Koes moet iedere dag 1,5 tot 2 uur door het steeds drukker wordende verkeer hier om op z'n werk te geraken en dan 's avonds ook weer terug naar huis.
En toch altijd goede zin ! bewonderenswaardig !

Zondag weer naar Sintang ! en dan een dikke week later komen de Eco Warriors voor hun 80 dagen durende verblijf ! Dat gaat nog stress opleveren, maar daar zijn we voor hier.

Heb helaas mijn fototoestel niet meegenomen, dus kan geen foto van de appeltaartjes laten zien.

PS Heb nu hier een togl, zo'n ding waar je overal mee internet verbinding hebt. Vanmiddag vanuit de rijdende auto geskyped met Jan Geerdink. Dat was lachen !

Oh, zaterdag zou mams 83 zijn geworden. Ik mis haar nog altijd. Gelukkig hangt haar foto op bij de pater in zijn werkkamer, zodat ik haar toch iedere dag een paar keer zie.
En m'n verjaardag 29 maart wil ik vieren met de mensen in Tembak ! Ha, daar verheug ik me al op.

Wens jullie allemaal weer het allerbeste. Reageer, want dat vind ik wel zo leuk ! Hoor ook graag hoe het met jullie gaat !

Tot gauw weer ! Groeten ook van Koes en familie.

  • 09 Maart 2012 - 18:11

    Niel Van Gorkum:

    Hallo Jean.

    Blijft leuk om je verhalen te lezen. Doordat Tim er geweest is en ik uiteraard ook toen alles gevolgd heb kan ik me enig zins bedenken hoe het daar is.
    Hoop dat ik in de toekomst nog een keer de gelegenheid heb om het daar met eigen ogen te zien. Lijkt me geweldig. De omgeving, de mensen daar. Wie weet...
    Geniet er van en heel veel succes met alles wat je daar doet.

    En dat gedoe op facebook. Bah...laffe acties zijn dat...! Jullie weten waar je voor staat ..Ga ervoor. Respect..
    Veel groetjes,
    Niel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jean

Een maand lang in Indonesië: Bogor - Sintang - Tembak - Ensaid Panjang -Tomohon. Alles in het kader van de orang-oetans en de lokale Dayaks in Kalimantan die beiden slachtoffer zijn van de grootschalige ontbossing !

Actief sinds 29 Nov. 2011
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 32442

Voorgaande reizen:

21 Januari 2012 - 20 Juli 2012

Sintang (West-Kalimantan)

Landen bezocht: