MoU - Reisverslag uit Sintang, Indonesië van Jean Kern - WaarBenJij.nu MoU - Reisverslag uit Sintang, Indonesië van Jean Kern - WaarBenJij.nu

MoU

Door: orangutanoutreachnederland

Blijf op de hoogte en volg Jean

12 Maart 2012 | Indonesië, Sintang

Hallo allemaal,

Vandaag is een heuglijke dag ! Na maandenlang werken achter de schermen, vertrouwen opbouwen, geduld oefenen, is het eindelijk gelukt een Memorandum of Understanding te sluiten tussen het nature conservancy department van het ministerie van bosbouw in Pontianak en Yayasan Kobus.
Dat betekent dat wij vanaf nu, samen met BKSDA Sintang, orang-oetans kunnen bevrijden die al veel te lang, vaak onder erbarmelijke omstandigheden, bij mensen thuis gevangen zitten.
Vandaag hebben wij bijna de hele afdeling van bosbouw Sintang (BKSDA) op bezoek gehad om dit heuglijke feit te vieren, met een groepsfoto en natuurlijk een glas tuak.
We hebben heel wat foto's gemaakt, maar internet op de laptop is zooo traag dat het nu niet lukt foto's te uploaden. Ga het nu proberen via de iPad.
Dit is een heuglijke dag voor alle orang-oetans die wachten op redding, maar ook voor de mensen die hier zo hard aan gewerkt hebben: Dudung, directeur van de Gibbon Foundation, pak Kirdi, rechterhand van pater Jacques, Dwi, secretaresse van de pater en de pater zelf natuurlijk.
Met dank natuurlijk aan het hoofd van bosbouw Pontianak, pak Djohan en alle stafleden van bosbouw West-Kalimantan.
Dat betekent wel heel veel werk aan de winkel en ook dat we heel veel geld nodig zullen hebben om alles wat nodig is ook te kunnen doen.
De volgende stap is nu de Ijin Lembaga Conservasi. Die komt er ook aan.
Dit is de mooiste dag sinds ik hier ben, want dat was van het begin af aan het grote doel: de orang-oetans in de regio Sintang die nog vastzitten (zo'n 70) te bevrijden, op te vangen en uiteindelijk hun vrijheid weer terug te geven !
We gaan ervoor.

Hartelijke groeten en ik hoop snel foto's te kunnen laten zien !

• 12 Maart 2012 - 10:06

Gonny:

Hoi Jean,
    Wat een mijlpaal! Gefeliciteerd!!!
    Groetjes

• 12 Maart 2012 - 16:06

Harriette:

Geweldig nieuws Jean!!!!

• 12 Maart 2012 - 17:39

Reginald Jacqueline:

Proficiat Jean wat een geweldig nieuws!
    Reginald: "Jean je bent goed bezig". We volgen al je berichten en kijken nu uit naar de foto's.
    Het lijkt erop dat het hier in Nederland lente wordt. Komende dagen krijgen we zon en de krokussen en Narcissen bloeien. Veel groeten en liefs uit Eijsden.

• 12 Maart 2012 - 22:06

Monique:

Hi Jean, wat super voor jullie allemaal, er wordt vooruitgang geboekt. Heeft dat harde werken en dat vele geduld zijn vruchten afgeworpen Goed gedaan jochie !!
    Groetjes Monique

• 13 Maart 2012 - 06:28

Hanneke Kuiken:

joehoe!!! fantastisch jean!! proficiat!!

• 13 Maart 2012 - 07:34

Wilma Van Den Bosch:

Gefeliciteerd!
    Wat fijn dat jullie dit voor mekaar gekregen hebben.

• 31 Maart 2012 - 18:23

D.Haanen:

Wat een prachtig nieuws!! Onze dochter komt in juni/juli met Het College Weert en Global Exploration naar Pontianak en Sintang om te helpen. Zo te lezen is er werk genoeg te doen! De voorbereidingen zijn hier in volle gang.