Sintang - aankomst en dag 1 - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Jean Kern - WaarBenJij.nu Sintang - aankomst en dag 1 - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Jean Kern - WaarBenJij.nu

Sintang - aankomst en dag 1

Door: orangutanoutreachnederland

Blijf op de hoogte en volg Jean

06 December 2011 | Nederland, Heerlen

Maandagmorgen na 3 uur taxirit toch nog net op tijd (vliegtuig had vertraging) aangekomen op de luchthaven van Jakarta om naar Pontianak te vliegen. In Pontianak Gardenia resort bezocht en gesprek gehad met Rudy, de manager over de komst van 2 nieuwe Global Exploration groepen in 2012.
' Middags door naar Sintang. Vanuit de lucht weer meer boskap en mijnbouwactiviteiten gezien. Verschrikkelijk, het houdt gewoon niet op !
Bij pater Jacques aangekomen voelde ik me direct weer thuis, zeker na het eerste glas tuak ! We hadden meteen heel veel te bespreken over alle
ontwikkelingen die zich hier de afgelopen maanden hebben afgespeeld.
Straks verder, moet nu aanschuiven bij een gesprek.

Daar ben ik weer. Ben gistermiddag natuurlijk meteen naar Jojo gaan kijken (eerst zonder camera). Het gaat heel goed met haar, het wordt alleen tijd dat ze gezelschap krijgt.
Morgen ga ik naar Tembak voor een paar dagen. Dit is het dorp waar we grote plannen gaan realiseren: nieuw longhouse, opvangcentrum met kliniek en oefenbos en zelfs 3000 ha vrijlatingsgebied. Ik heb de tekeningen van het nieuwe longhouse bij me.

Ik heb hier ook meteen de armbandjes van PENCINTA ORANGUTAN SINTANG laten zien en werkelijk iedereen wil ze al meteen hebben !
Maar ik kan ze eigenlijk pas weggeven als er in Nederland bandjes worden verkocht voor € 1,-. Ik heb dit zelf gefinancierd en het gaat om veel geld. De winst wordt gebruikt voor de POS club hier. Als ik terugkom in januari gaan we ook in Nederland zo'n club oprichten. De kinderen hebben de toekomst !

Wie wil kan contact opnemen met Nynke Feenstra:
nmfeenstra@hotmail.com

Zo, dit was 't voor nu. Vanavond misschien nog even, vanaf morgen zal het even stil zijn, want in Tembak is geen internet en zelfs geen telefoonverbinding.

Hartelijke groeten !

  • 06 December 2011 - 08:22

    Anouk:

    Heel veel succes, XXX

    voor de sinterklaas en de kerstmis koop ik 10 bandjes! Dan kun je er daar al 10 uitdelen,

  • 06 December 2011 - 09:18

    Niel Van Gorkum:

    Hallo Jean.

    Ik heb al contact met Nynke,
    Zodra ik de nieuwsbrief heb ga ik de basisscholen benaderen..

    Groetjes uit een koud en regenachtig Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jean

Een maand lang in Indonesië: Bogor - Sintang - Tembak - Ensaid Panjang -Tomohon. Alles in het kader van de orang-oetans en de lokale Dayaks in Kalimantan die beiden slachtoffer zijn van de grootschalige ontbossing !

Actief sinds 29 Nov. 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 32443

Voorgaande reizen:

21 Januari 2012 - 20 Juli 2012

Sintang (West-Kalimantan)

Landen bezocht: