Terug naar Jakarta - Reisverslag uit Sintang, Indonesië van Jean Kern - WaarBenJij.nu Terug naar Jakarta - Reisverslag uit Sintang, Indonesië van Jean Kern - WaarBenJij.nu

Terug naar Jakarta

Door: orangutanoutreachnederland

Blijf op de hoogte en volg Jean

01 Januari 2012 | Indonesië, Sintang

Vanaf het bureau op pater Jacques werkkamer in het Kobushuis te Sintang wil ik iedereen een bijzonder gelukkig en gezond 2012 wensen !

Daarnaast natuurlijk dat we 2012 ervoor kunnen zorgen dat het een beter jaar wordt voor alle levende wezens op deze planeet !

Ik hoor dat men nu officieel praat over een recessie in Europa ! Toch heeft men weer meer uitgegeven met Sinterklaas en Kerst en zaten de hotels in België aan de kust helemaal vol.

De pater vertelde mij dat hij denkt dat de Dayaks in de dorpen niet veel doen aan Kerst en Oud op Nieuw. De rijstoogst is al een tijd geleden geweest, dus ze hebben niet veel meer te eten. Dat is nog eens andere koek.

Ik wil jullie wel blij maken met 2 foto's van Jojo, ze zat vanmiddag vol leven en ik heb wel een uur met haar gespeeld. De pater was aan de andere kant aan het werk in de tuin en aan die kant heeft ze alleen bovenin een rooster waardoor ze kan kijken. Om daar te komen moet ze een gladde muur op. Maar zo slim als ze is had ze daar wat op gevonden: ze plaatste een flinke tak met bladeren rechtop tegen de muur en klom toen via de tak naar het rooster en kon zo de pater zien werken.

Morgen vertrek ik naar Jakarta om daar Arjen te ontmoeten en dan dinsdag hebben we een afspraak met de architect uit Jakarta die mee gaat helpen met het longhouse in Tembak. De laatste tekeningen zijn binnengekomen en het ziet er fantastisch uit. Hoop snel iets te kunnen presenteren.

Woensdag 4 januari ben ik dan weer even thuis !

Hartelijke groeten en wie weet tot gauw !

  • 02 Januari 2012 - 12:18

    Yvette:

    Jij ook een gelukkig en gezond 2012 Jean! Hopen dat het een top jaar mag worden : )
    Ik wil je bedanken voor je leuke verslagen en de prachtige foto's.
    Ik wens je alvast een goede reis en ik hoop je snel weer te kunnen zien : )

    Groetjes,

    Yvette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jean

Een maand lang in Indonesië: Bogor - Sintang - Tembak - Ensaid Panjang -Tomohon. Alles in het kader van de orang-oetans en de lokale Dayaks in Kalimantan die beiden slachtoffer zijn van de grootschalige ontbossing !

Actief sinds 29 Nov. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 32438

Voorgaande reizen:

21 Januari 2012 - 20 Juli 2012

Sintang (West-Kalimantan)

Landen bezocht: