Terug voor 6 maanden - Reisverslag uit Sintang, Indonesië van Jean Kern - WaarBenJij.nu Terug voor 6 maanden - Reisverslag uit Sintang, Indonesië van Jean Kern - WaarBenJij.nu

Terug voor 6 maanden

Door: orangutanoutreachnederland

Blijf op de hoogte en volg Jean

22 Januari 2012 | Indonesië, Sintang

Na zo'n 25 uur reizen weer aangekomen in Jakarta. Was nog even spannend, want er was een jongen in het vliegtuig die de nooddeur wilde openen om uit het vliegtuig te springen. De stewards hadden hem meteen te pakken. Hij zat duidelijk in geestelijke nood, ik had wel medelijden met hem.
Ik werd opgehaald door Netty en we gingen met de taxi naar Ulla in de Ragunan Zoo, waar Willie Smits op bezoek was. We gaan vandaag, zondag, met Ulla uit eten, maar eerst moeten we flink wat zaken bespreken. Willie slaapt n keer uit, heeft weer een drukke tijd achter de rug (wanneer eigenlijk niet).
Morgenvroeg vliegen we samen door via Pontianak naar Puttusibau, waar pater Jacques op ons wacht. Dan nog een stuk verder met de auto naar Martinus, de eerste parochie van de pater in 1968. Hier wordt 100 jaar zendelingenwerk gevierd en Willie moet komen praten over suikerpalmen.
Er komen vandaag al mensen uit Noord-Sulawesi aan in Sintang met 5000 suikerpalmzaden. Die worden verdeeld. Maar de mensen in Sintang krijgen ook geleerd hoe je met de zaden moet omgaan en hoe je suikerpalmen moet tappen.
Hoe jullie zo veel mogelijk op de hoogte ! Ook natuurlijk met foto's.

• 22 Januari 2012 - 13:21

Yvette:

Je bent gewoon alweer terug : ) Ik kijk uit naar al je verhalen en foto's & natuurlijk kijk ik uit om straks ook weer terug te gaan naar Borneo! Doe Willie En Pater Jacques de hartelijke groetjes van mij! Succes met alles!

• 22 Januari 2012 - 19:53

Mirjam Van Erp:

Jean,je hebt een geweldige site en zo up to date! Zo kunnen we hier alles volgen, echt bijzonder. Succes de komende tijd en uiteraard veel lieve groeten aan Willie en Jacgues.
    ook namens Sjef

• 22 Januari 2012 - 20:26

Jean Kern:

Het is 03.20 uur in de ochtend, bijna klaar om naar het vliegveld te gaan, samen met Willie. Pater Jacques wacht ons op in Putussibau.
    Ben benieuwd naar de verhalen van de Dayakstammen diep in het binnenland van Kalimantan.
    Een paar dagen moeilijk internet en daarna zal ik verslag doen.
    Gisteren met Willie naar oude films gekeken van de 100den reddingen die hij heeft verricht. Hij had ze zelf nog nooit gezien. Heftige emoties kwamen naar boven. Zat zelf met de tranen in de ogen te kijken.
    Groeten allemaal,hoor dat het weer bij jullie slecht is. Nou hier is t weer verrekte warm en dat wordt nog erger.